Image hosted by Photobucket.com

April 07, 2006

Lucky me @ The Australian Grand Prix


Eindelijk is het dan zover!! De foto's van de F1 en mijn verhalen wat ik allemaal heb meegemaakt de afgelopen weken....
Na mijn werk bij de tree farm was het tijd om afscheid te nemen van Craig en weer richting Melbourne te vertrekken. Craig was in zijn nopjes want zijn zakenplan was goed ontvangen en ze gaan het plan de komende maanden verder uitwerken en daarna uitvoeren. Als alles goed loopt dan is Craig over een jaartje rijk en gebruiken heel veel mensen in Australie zijn "uitvinding". Kan helaas niet zeggen wat t is....
Eenmaal in Melbourne aangekomen was het zoeken naar mn hostel. Ik kon gelukkig op het laatste moment nog een ander hostel vinden wat goedkoper was. Het hostel waar ik nu verbleef was pas 2 weken open en alles was nog nieuwd. Erg luxe hostel moet ik zeggen. Grote keuken met ovens, 2 enorme koelkasten en een widescreen tv. De lounge ruimte had lederen sofa's en ook hier een widescreen aan de muur. Mn kamer had airco dus dat was ook mooi meegenomen.
Zaterdags aangekomen en zondags was de laatste dag van de Commonwealth Games. Maar de tram gepakt en richting Melbourne centrum. Wat van het wielrennen en toen naar de Rod Lafer Arena gelopen waar gymnastics plaats vondt. Wilde eigenlijk naar binnen maar was helaas uitverkocht. Hoe blij was ik toen ik van een vrouw een gratis kaartje kreeg wat zij teveel had. Ik meteen naar binnen en daar paar uurtjes naar dames gekeken die stokjes en stukken touw in de lucht gooien en die op miraculeuze (hoop dat dit goed gespeld is) wijze weer opvangen. Was leuk om te zien en de hal waar ze normaal tennissen (Australian Open) was helemaal vol. 'S avonds nog naar het vuurwerk gekeken, paar biertjes gedronken en toen het cribje in....

Donderdag 30 Maart was het dan zover, werken bij de F1!!!!
Ik moest om 7 uur in de ochtend beginnen dus mijn wekker ging al om half 6 af. Naar Ackland Street gelopen en daar de tram 96 gepakt naar Albert Park. Mn kleren (korte broek, petje en polo shirt) opgehaald en naar de Paddock Club gelopen. Boven de pitstraat zijn 17 verschillende ruimtes die gehuurd zijn door de grote bedrijven en de F1 teams. Ik moest werken voor PD 5 en dat was een pokke end lopen. Van nr 1 naar nr 17 is 250 meter en dan moeten wij nog de trap af en naar de keuken lopen. De bedoeling was dat ik moest zorgen dat de PD 5 voldoende drank en eten had al die dagen. En dat was zeer veel lopen. Aangezien ik elke dag van 7 in ochtend tot half 8 in avond heb moeten werken kun je nagaan hoe mijn voeten en benen voelden na 4 dagen. Denk dat ik ongeveer 200km heb gelopen in 4 dagen tijd. Maar het was absoluut de moeite waard!!! Elke avond om 6 uur was er een pitstop practice voor de F1 teams en heb ik mooie foto's kunnen maken. Tijdens de race zelf stond ik tijdens de start helemaal op het dak van de Pitstraat en heb ik foto's kunnen maken en een filmpje (helaas 80MB dus kan ik niet uploaden). Heb niet veel gezien van de race aangezien ik de hele tijd bezig was met werken. Oordopjes waren nodig want het geluid van de motoren is oorverdovend. Heb nog nooit zoiets gehoord en als 20 F1 wagens het gaspedaal intrappen om te starten dan voel je alles in je lichaam trillen!!!
Ik had ook nog het geluk dat Jennifer Hawkins, Miss Universe 2004 aanwezig was, en die heb ik maar even de kans gegeven om op de foto te gaan met een knappe bloke (ahum) from The Netherlands....Ook Schumi was aanwezig in de VIP ruimte van Ferrari en die ook maar even op de gevoelige plaat vastgelegd. De foto is een beetje onscherp maar dat komt doordat Schumi in het echt net zo lelijk is als op TV. Topmoment voor mij was de laatste dag toen ik op de foto kon met de Ferrari dames!!!! De meeste pitspoezen en promotiepopjes liepen over het terrein rond en heb ik helaas geen foto's van kunnen maken....Aan het eind van dag 3 waren we door het team van Red Bull uitgenodigd om een kijkje te komen nemen in de Pitbox. Ook daar veel foto's gemaakt en klein stukje door de pitstaart gelopen. Echt super dat ik dat mocht meemaken, zo'n kans krijg je niet gauw.....
Als het goed is heb ik een kleine 1000$ dollar gemaakt in 4 dagen werk! Ik krijg ook nog 3,50$ extra per uur vanwege gevaren geld of zoiets. Enig nadeel van 4 dagen veel lopen op schoenen die er niet voor geschikt zijn is dat ik mijn enkelbanden heb overbelast. Mijn linker enkel was de afgelopen dagen nogal dik maar is nu wat minder gelukkig.

Dag na de F1 vliegtuig gepakt richting Perth en 3500km verder Danny en Derek getroffen (die bij ons op de kamer lagen in Sydney). Leuk om ze weer te zien en meteen maar wat biertjes gedronken. We verblijven in het Bambu hostel en ook dit hostel is pas open. Mooie lounge ruimte waar je dvd's kunt kijken en een DJ booth waar je je Ipod mag aansluiten en zelf muziek mag draaien. Pooltable is gratis en de keuken is van alle gemakken voorzien.
Perth is echt waanzinnig relaxed!!! Er wonen hier 1.3 miljoen mensen maar daar is niks van te merken. Heb t gevoel dat t in Heerlen of Maastricht drukker is. De temperatuur is tegen de 30 graden vandaag en volgende week wordt t midden 20, lekker weer dus. Ik blijf nog een paar weken in Perth en zal dan helemaal de westkust afreizen naar Darwin in het noorden. Zal een tocht worden van zo'n 5500 km. Om een idee te geven hoe groot Western Australia is: Japan, UK, Duitsland en de BeNeLux passen in Western Australia!!! Er wonen "maar" 1.9 miljoen mensen in WA, waarvan 1.3 dus in Perth. WA staat bekend om de mooie witte stranden en het kraakheldere water...De mooiste stranden ter wereld vind je hier!! We zijn vandaag en gisteren naar het Strand geweest en ik moet zeggen het was het mooiste strand en water wat ik ooit heb gezien. Morgen gaan we weer en dan maak ik wat foto's en zal ik ff op site zetten.
Denk dat ik hier wel nog weekje of 2 ga werken want elke dag naar strand gaat ook vervelen (hahaha). Misschien dat ik samen met nog iemand een auto ga huren en dan naar Darwin rijden of een lift zoeken. Gaat hier makkelijk dan in Melbourne en heb al veel verzoekjes zien hangen in de hostels en Inetcafes.....Verheug me ontzettend op de tocht naar Darwin en er is onderweg veel te zien. WA is minder in trek bij backpackers, maar volgens veel australiers is WA het mooiste gebied van heel OZ....

Voor de mensen die mij weer in levende lijve willen zien heb ik ook goed nieuws. Ik heb namelijk mn datum moeten veranderen voor de terugreis (stond nu op 1 mei gepland en was fictieve datum van China Airlines) en ik vlieg via Bangkok weer naar Amsterdam. Via Bangkok ga ik nog 4 weken naar het zuiden van Thailand reizen en daar nog ff lekker goedkoop vakantie vieren en asociaal bruin terug komen. Markeer de
11e van de 11e alvast in jullie agenda's en kom die avond naar Fieljaal in Heerlen!!

Dit was m weer mensen. Ga nu ff foto's op cd branden want heb al bijna 1GB volgeschoten. Ga zometeen douchen en we gaan hapje buiten deur eten en daarna stappen met zn allen. Morgen naar het strand en 's avonds BBQ bij een vriend van Derek.....HIER zijn de foto's (password: vincent77)

Cheers and no worries...

GrTz

V