Image hosted by Photobucket.com

January 14, 2006

04-02-06

Hello,

Vanuit het zonnige Sydney op deze zaterdagmiddag de 14e de laatstje nieuwtjes van ondergetekende.

Het is dan eindelijk zover, zaterdag 4-2 vertrek ik met het vliegtuig (ticket was maar 65$) naar Melbourne. Na zo'n 10 weekjes Sydney is het nu tijd voor "new places and faces" en daar ben ik ook wel aan toe moet ik zeggen. Heb veel leuke mensen leren kennen hier en het was een geweldige tijd.

Ik dacht eigenlijk dat ik al eerder moest vertrekken omdat mn werk bij Medtronic er al op zit, maar een receptioniste die bij MDT vertrekt brengt nog wat extra geld in het laatje voor mij.
Ja jullie lezen het goed: de komende 2 weken moet ik receptie werk doen (voor 25$ per uur doe ik dat natuurlijk graag) en daarna nog 1 weekje training geven aan mensen hier. Aangezien ik niet echt kleding heb voor receptie werkzaamheden, was mijn bazin zo aardig om me voor 250$ aan waardebonnen te geven voor 2 kledingzaken hier in Sydney. Een beetje a la Bijenkorf zeg maar. Aangezien er nu grote opruiming is hier, heb ik een mooie pantalon kunnen kopen en 2 mooie shirts. Mag ik ook nog houden als ik wegga dus dat is helemaal mooi meegenomen.

Zoals het er nu naar uitziet, ga ik vlak buiten Melbourne 4 weken fruitplukken. Ik heb al een leuk adres gevonden, maar dat moet ik nog even in de gaten houden de komende weken. Het fruitpluk seizoen begint het eind van deze maand dus er zal wel wat te vinden zijn.
Ik heb ook nog CV gestuurd naar de Formule 1 in Melbourne voor catering/beveiligings werk, en naar de Commonwealth Games in Melbourne . Ns kijken of dat wat wordt. Ik wilde eerst naar Tasmanie gaan, maar heb besloten om toch maar even door te werken en wat fruit te gaan plukken. Wil even lekker in de natuur zijn na al die weken van "grote stad". Bovendien kun je je visum met 1 jaar verlengen als je in totaal 3 maanden fruit pluk werk hebt gedaan. Niet meteen schrikken!!! Ik wil die optie openhouden, zeg niet dat ik nog 1 jaar ga blijven....maar goed, mn manager bij MDT wilde nog kijken of ik bij MDT in Melbourne wat werk kan doen. We zien wel.

Ik ga vanavond trouwens naar Sydney Aquarium. Een meisje uit het hostel werkt daar en die kan me gratis binnen krijgen. Ze hebben nu een speciaal aquarium met baby-haaien die je als bezoeker mag aaien. Ik zal de foto's van mn afgebeten vingers zo snel mogelijk on-line zetten...
Ook is het Sydney Festival inmiddels begonnen. Dit is een festival a la Cultura Nova met veel gratis muziek, theater, dance etc...Kortom, er is nog genoeg te beleven hier. Toch nog een festival want ik kan niet naar Big Day Out gaan omdat ik dan moet werken. Baal ik wel van als een stekker moet ik zeggen!!! Als ik in maart nog in Melbourne ben ga ik proberen om kaarten te krijgen voor U2, die spelen dan 2 avonden in Melbourne.

Dit waren dan weer de laatste nieuwtjes vanuit Sydney...

GrTz,

V

p.s. We zitten al over de 1000 bezoekers...bedankt voor t volgen!!