Image hosted by Photobucket.com

December 22, 2005

X-Mas In The Sun

EDIT:

Hier zijn de foto's van Kerst en Oud & Nieuw. Heb er maar een paar gekozen aangezien het veel werk is om ze allemaal te uploaden......(password is nog steeds: vincent77)

Hello,

Ten eerste wil ik jullie allemaal PRETTIGE FEESTDAGEN TOEWENSEN EN ALLE GOEDS VOOR 2006!!!

Ten tweede wil ik iedereen bedanken die regelmatig een reactie achterlaat. Erg leuk om te lezen altijd en ik hoop dat jullie ermee doorgaan!!!

Ik zal even mn plannen met jullie delen omtrent de feestdagen...
Vanavond hebben we op het dakterras van het hostel een grote Kerst-BBQ.
Kerstdag wordt t hier in Sydney 40 graden dus dat is een enorm contrast met het weer bij jullie. We gaan die avond met wat lui ergens een klein hapje eten (helaas geen "wild" in rode wijsaus) in de stad en daarna stappen.
1e Kerstdag hebben we een kerstontbijt in het hostel en overdag ga ik waarschijnlijk naar het strand (Bondi Beach). Er is een (dance) festival en alle backpackers trekken dan naar de stranden om te feesten. Helaas zonder alcohol want er zijn strenge controles ivm de ongeregeldheden van tijdje terug en men heeft geen zin om dronken lui uit t water te vissen.
2e Kerstdag hebben we t erg goed getroffen. We hebben een catamarang kunnen huren hier met 40 mensen en zullen dan van 11 in ochtend tot 6 in avond gaan zeilen. Die dag vertrekt ook nog de Sydney-Hobart zeilrace, dus het wordt ontzettend druk. Aan boord van de boot is een BBQ en we kunnen onderweg zwemmen etc...Met Oud & Nieuw (wat volgens de mensen hier DE avond van het jaar is) hebben we besloten om er toch maar een knalavond van te maken en kaartjes gekocht voor AQAUE NYE 2006. Dit is een groot feest in de haven van Sydney en (zoals jullie op de site van feest kunnen zien) we hebben 1e klas uitzicht op het grootste vuurwerk ter wereld. Het is wel prijzig maar je maakt t maar 1 keer in je leven mee en je hebt muziek en de hele entourage. Je kan ook de hele dag in het park gaan liggen wachten tot het vuurwerk begint, maar dat schiet ook niet echt op....

Mn plannen voor 2006 zijn veel reizen, dingen zien en doen, en mensen ontmoeten. Zal ongetwijfeld goed komen.
Ik werk zeer waarschijnlijk tot 31 jan bij Medtronic (deze week hebben we allemaal een fles champagne gekregen van de directeur). Ik wil 1 feb naar Hobart (ligt in Tasmanie) vliegen (kost maar 42 euro) om daar 2 weken rond te trekken. Wisten jullie dat Tasmanie de schoonste lucht ter wereld heeft? Ik zal dan de oostkust afreizen om in het noorden weer uit te komen. Half feb wil ik dan de ferry naar Melbourne pakken om daar 2 weken te blijven en mn verjaardag (17/2) te vieren. Daarna zien we wel weer....Ik kan niet wachten om te gaan!!! Heb Sydney nu wel "gezien" en het is tijd voor nieuwe gezichten EN uitzichten.
Ik heb geen nieuwe foto's helaas. Zal na de feestdagen volledig verslag doen in woord en beeld van de diverse festiviteiten.
Het weer is hier trouwens lekker. Bijna dagelijks 30 graden en de bosbranden beginnen nu ook langzamerhand weer aan te wakkeren (erg jammer). Ben overigens kilo of 3 a 4 afgevallen sinds ik hier ben. Zal ongetwijfeld te maken hebben met de hoge alcoholprijzen en t feit dat je gewoon minder eet (ga toch vrij vaak naar de MAC moet ik helaas bekennen) en veel loopt.
Dit waren zo'n beetje de laatste nieuwtjes vanuit OZ. Ik zal jullie missen met de feestdagen en als jullie nog leuke foto's ofzo hebben stuur ze maar op zou ik zeggen...Eet en drink niet teveel (doe ik ook niet) en veel plezier!

Ho Ho Ho,

V
vincentdortu@hotmail.com

p.s. zet 31 dec rond 13:55 CNN op en als t goed is laten ze daar altijd "live" paar minuten zien van vuurwerk