Image hosted by Photobucket.com

December 09, 2005

Sinterklaas in "OZ"

Hallo Allemaal,

"Live" vanuit een warm (30 graden gemiddeld) en zonnig Sydney hier het laatste nieuws van ondergetekende....
Vorige week vrijdag vond de kerstborrel van Medtronic plaats en dat was een (te) geslaagde avond. Als backpacker moet je uiteraard op de kleintjes letten, maar dat hoefde ik die avond gelukkig niet te doen. Alles was gratis en heb me dus tegoed gedaan aan de vele versnaperingen. Hoogtepunt van de avond waren de "Cosmopolitan shots met oesters"....Zoals jullie op de foto's kunnen zien heb ik me vermaakt.
Minder nieuws is dat de prijzen hier in heel Sydney omhoog gaan ivm met de feestdagen. Ik moet vanaf de 20e meer gaan betalen voor mn kamer. Ik betaal nu 135$ pw en dat gaat 210$ worden. Dit zal zo blijven tot na oud & nieuw. Erg jamer aangezien ik een appartementje had kunnen delen met 2 meiden, en dan had ik mn eigen kamer, badkamer en kon ik gebruik maken van zwembad en fitnessruimte. Helaas was de plek al vergeven...Enige troost is dat ik vanaf 20 januarie 4 weken op een appartement mag passen van een collega van Medtronic. Als ik dan nog werkzaam ben zal ik dat zeker doen.
Werk bevalt ook nog steeds goed. Heb deze week iemand uit Brisbaine moeten trainen en vanaf volgende week ga ik me bezig houden met het opzetten van een interne website voor de afdeling "Human Resources". Wordt wel een leuke klus.....
Ik heb ook al zitten brainstormen wat mn volgende halte gaat worden. Na Sydney ga ik naar Melbourne toe om daar een paar dagen te verblijven, en vervolgens wil ik naar Tasmania gaan om te WWOOFEN(tegen gratis kost en inwoning op een boerderij) werken. Vervolgens weer terug naar Melbourne, dan naar Perth, en "wie dan leeft die dan zorgt".
Ga morgenvroeg naar de loting kijken voor het WK voetbal. Het is hier dan kwart over 6 in ochtend (gelukkig is Sportsbar 24 uur open). Ik heb een voorgevoel dat NLD Australie gaat loten...
Zal jullie de volgende keer inlichten over de kerstplannen en oud & nieuw...eerst nog even de laatste FOTO'S (wachtwoord is nog steeds: vincent77)

GrTz,

V

P.S hier het gedicht dat ik van "Sinterklaas" heb gekregen:

5 december 2005
Lieve Vincent,

Het was even zoeken voor die oude Sint
Maar zelfs in Australie weet hij je toch te vinden mijn vrind
De zwarte pieten houden alles bij
Ze zagen je op Schiphol al staan in de rij
Met bestemming Sydney, down under Australie
Dat is eens wat anders dan het mooie Italie
Sint wist niet wat hij hoorde op wat voor avontuur je bent
"Zo Piet, dat is nog eens een echte Heerlense vent"
Die mannen uit Limburg kiezen vaak veel liever voor vlaaien
Dan dat ze in het Great Barrier Reef op zoek gaan naar haaien
Vincent houdt ervan om van het leven te genieten
Een dag zonder biertje of wijn, dan is hij om te schieten
" 's Avonds een vent, 's ochtends een vent"
Deze spreuk is bij Vincent nog niet zo bekend
Op een personeelskerstborrel zo doorzakken
En de volgende dag maar in dat hostelbed blijven plakken
Dat kan natuurlijk niet
Je begrijpt dat de Sint dat ook inziet
De oudste zjin van de groep is iets dat je haat
Maar ja, iemand moet op de jonkies passen, die lopen niet altijd in de maat
Een ontbijtje maken, eten koken, laat dat maar aan hem over
Vince is een echte keukenprins en maakt heerlijke dingen met een beetje getover
Eten is 1 van zijn belangrijkste zaken
Hij kan er dan ook niet over uitgepraat raken
"Wat", dat woord zeg hij in Heerlen niet, dat is "wablief"
En jeetje, iedere keer klinkt dat weer zo lief
Vincent en knuffelen in Hyde Park of kamer 208
Een dekentje, wijntje, een muziekje zacht
Dat zijn de essenties van het leven
Romantiek in Sydney, dat wil je niet zomaar uit handen geven
Misschien nog naar de Blue Mountains voor een dag
Valleien, kliffen, watervallen: Sint beseft nog steeds niet wat hij daar allemaal zag
Een echte aanrader dus dat reisje
Het is er werkelijk een paradijsje
Met Kerst en ouwjaarsavond heb je grote plannen
Lekker eten, Champagne en vuurwerk in het park
Of zullen we toch naar een boot worden verbannen?
Maar eerst is het vanavond Sint's feest
Met Nederlanders bij elkaar, zo geniet je vanavond het meest
Natuurlijk heeft Sint ook wat aardigheidjes meegenomen de goeie vent
Wat aandenkens aan Sydney & Australie voor als je weer in Nederland bent
Ik hoop dat je blij bent met dit sinterklaasgedicht
Wij eten volgend jaar in ieder geval bij Gio's in Maastricht

Veel liefs van Sint & Piet