Image hosted by Photobucket.com

November 21, 2005

Al wat meer ingeburgerd

Beste mensen,

Afgelopen donderdag hebben we de hele dag door Sydney gelopen. We hebben nu allemaal een bankrekening, een postadres, ziekenfondspasje had ik dag erna al nodig) en een sofinummer. De belangrijkste dingen zijn nu dus allemaal geregeld. Ik was de vorige keer ook nog vergeten te vertellen dat ik ook de werk visum sticker in mn paspoort heb zitten en dat ik nu dus (officieel) kan gaan werken. Maar goed, Ik had die donderdag de hele dag op flip flops gelopen en dat heb ik geweten ook. 'S avond had ik een blaar ter grootte van een 2 euo munt onder mn rechter wreef zitten. Meteen maar naar de dokter gegaan de dag erna en die heeft m doorgeprikt. Niks hoeven betalen want elke Nederlander in Australie kan gratis gebruik maken van Medicare.

Ondanks dat Sydney een wereldstad is is het hier erg relaxed. Midden in de stad heb je Hyde Park. De meeste mensen nemen een uur tot anderhalf uur pauze en gaan dan een stukje rennen, fietsen, voetballen, volley, bokesen etc...De meeste bedrijven moedigen dit actieve gedoe aan en reserveren vaak sportveldjes voor hun werknemers. Er kan daarna gedoucht worden op het kantoor en en dan verder werken.
Een echt fenomeen is het BYOD, oftewel, Bring Your Own Drink. Je gaat naar een restaurant en neemt je eigen drank mee. Op elke hoek van de straat is wel een bottle shop waar je wijn en bier kunt krijgen omdat dit niet in een supermarkt mag worden verkocht. De reden waarom mensen hun eigen drank mogen/moeten meenemen is dat restaurants geen geld willen verdienen aan drankverkoop. Je hebt hier ook geen ober die 15 keer (opdringerig) op een avond komt vragen of je nog wat wil drinken. Uit eten is voor ontspanning en om te genieten en niet om mensen (onnodig veel) geld uit de beurs te kloppen vindt menhier. Zegt veel over de Australische mentaliteit....

De afgelopen dagen verbleven we in een hotel aan Kings Cross, dit is het "Red Light District" van Sydney. Veel barretjes, kleine restaurantjes, wazige lui, stripclubs en vanalles nog wat. Het hotel was erg goed en we lagen met 6 mensen op een kamer (4 dames en 2 heren). Vanmiddag gaan we naar dit hostel en dan begint het backpackleventje pas echt. Meeste backpackers hebben allemaal een eigen bak/emmer met hun naam erop en die kunnen ze dan in koelkast zetten. Zo heeft iedereen zn eigen tokootje voor zn voer. Wasruimstes zijn aanwezig, tv-room etc. Je ligt met of 4 of 6 of 8 lui op een kamer. Er zijn lockers aanwezig dus je kan gelukkig kostbaarheden opsluiten.

Gister hebben we nog een havencruise gedaan en zijn we naar een relaxt strandje geweest om te zwemmen en te voetballen (helaas met 2-3 verloren en heb nu pijn in elk spiertje van mn lichaam). Het was de hele dag bewolkt maar wel nog korte broeken weer. Overigens begint de zomer hier pas 1 december, maar het is nu al erg lekker weer (ik hoorde dat het bij jullie al vriest??). De dag hebben we afgesloten met een bezoek aan O'Malleys, een supergezellige bar met elke dag live muziek. Zoals jullie op de foto's kunnen zien was de zwarte australische Frans Bauer ook van de partij (gast was ECHT goed en zong alleen maar covers).

Ik ga er maar weer een eind aan breien (ga zo naar Hyde Park) en jullie verlaten met mijn postadres en telefoonnummer. Dit postadres is 1 jaar geldig en daar kunnen jullie post naar sturen ongeacht waar ik ook verblijf in Australie. De mensen van TCP sturen jullie post dan weer door naar het adres wat ik dan weer aan hun doorgeef (snap je t nog?). Mn telefoonnummer is een pre-paid kaart en is met name om bereikbaar te zijn in Australie. Voor andere backpackers of een werkgever. Je kan er gewoon naar SMS-en en bellen, alhoewel ik dat laatste niet zou doen want is peperduur. Ik bel verder naar huis met een telefoonkaart. Het is nog goedkoper bellen van Australie naar Nederland dan van vast naar vast in Nederland met die kaart.....

Hoop dat t goed met jullie gaat en ik spreek jullie snel....

Mr. Vincent Dortu
TCP#7385#
C/- Travellers Contact Point
Level 7
428 George Street
Sydney NSW 2000

041547114
sms: +61415474114
tel: 0061415474114

New Pictures (password: vincent77)

GrTz,

V

p.s Deze week gaan we Champions League voetbal kijken (AJAX) om kwart voor 7 in de ochtend (uiteraard met bier erbij)....